Gry dla par pomagają wzajemnie się poznać - Nowiny Zabrzańskie

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj pliki Cookies
Więcej informacji

Gry dla par pomagają wzajemnie się poznać

Jak żyć i być szczęśliwym, jak się dogadywać z innymi ludźmi, jak tworzyć relacje, jak wychowywać dzieci, jak planować życie zawodowe i chyba najważniejsze – jak to wszystko pogodzić? To pytania, które stawia sobie chyba każdy. A odpowiedzi próbuje udzielać portal – strefa rozwoju osobistego Motivita. Rozmawiamy z jego pomysłodawczynią Dorotą Kocot – Rzepką. Firma działa w zabrzańskim Inkubatorze AIP.

* Proszę krótko opowiedzieć o idei pani firmy.

Jestem twórczynią portalu rozwoju osobistego oraz platformy e-learningowej, na której można znaleźć rozmaite kursy online. Są to interaktywne materiały w formie: video, audio lub w formie pdf. Tematyka dzieli się na kilka działów. To m.in. biznes i kariera, czyli wszystkie kwestie związane z pracą i rozwojem zawodowym. Druga część to rozwój osobisty. To teraz modne – myślimy o sobie, rozwijamy się, myślimy o sobie, swoich zainteresowaniach. Trzecia część to relacje z innymi osobami wokół nas – rodziną, partnerem w związku, dziećmi, przyjaciółmi. Mam tam m.in. bardzo poczytny artykuł o tym, jak się dogadać z teściową.

* Ale to nie pani jest ekspertką we wszystkich tych dziedzinach?

Formalnie wygląda to tak, że zapraszam do współpracy ekspertów z rozmaitych dziedzin, psychologów, psychoterapeutów, coachów, trenerów, by dzielili się swoją wiedzą i promuję tę ich wiedzę w internecie, przy wykorzystaniu swojej platformy edukacyjnej.

*  W którym momencie tu się zarabia? Uczestnik musi zapłacić za udział w takim kursie?

Generalnie idea tego portalu jest taka, że jest pewna dawka wiedzy dostępna jest bezpłatnie, a jeśli uczestnicy chcą dowiedzieć się więcej, jeśli dany temat ich zaciekawi, to za dalszą część muszą zapłacić. Na przykład możemy za darmo posłuchać godzinnego podcastu z danym ekspertem i jeśli on nas przekona, uznamy, że rozwiązuje jakieś nasze problemy, odpowiada na ważne pytania, możemy, w strefie płatnej, zakupić zdalnie kurs online, kupić e-booka, umówić się na konsultacje. Z usług mojej platformy korzystają m.in. Polacy mieszkający za granicą, np. w Holandii. Nurtują ich te same problemy, co nas, ale tam niekoniecznie mają możliwość skorzystania z usług psychologa lub coacha, a jeśli nawet, niekoniecznie będzie on mówił po polsku lub angielsku i niekoniecznie zrozumie wszystkie nasze problemy.

* Niedawno czytałem, że w 90% odbiorcami kursów, nastawionych na samorozwój, są kobiety. Czy u pani też się to potwierdza?

Coś w tym jest… Na początku wręcz wydawało mi się, że tworzę portal dla kobiet… Wśród ekspertów tez mam przede wszystkim kobiety. Uważnie śledzę wszystkie nasze statystyki. Generalnie procentowo około 60% odbiorców stanowią kobiety, 40% – mężczyźni.  Ciekawostka jest, że mężczyźni lubią oglądać nas na kanale YouTube i słuchać podcastów, pewnie dlatego, że wtedy są anonimowi, nie ujawniają się w mediach społecznościowych. Sporo mężczyzn kupuje też kursy dla swoich żon albo rozmaite gry dla par…

* Gry dla par?

To nasz top produkt, gra coachingowa dla par, stworzona przez trenerkę Agatę Pierzchałę. Gra pomaga nam poznać tę drugą osobę. Zawarte tam pytania zmuszają do pewnych refleksji, zastanowienia się nad jakością swojego związku; można dowiedzieć się wielu rzeczy, o których nawet nie podejrzewało się swojego partnera. Uzyskujemy odpowiedzi na pytania, jacy jesteśmy, czego chcemy w związku, czego potrzebujemy.

* Pani firma działa także w realnym świecie. Jak tam sprawdzają się te propozycje?

Organizuję warsztaty stacjonarne w Zabrzu i w Katowicach. Ta oferta trafia do klientów, którzy lubią spotykać się na żywo, zobaczyć prowadzącego, poczuć klimat grupy, poznać się nawzajem. Kursy on-line nie dają takich możliwości. Z drugiej strony tematyka kursów czasami jest dosyć intymna i są osoby, które niekoniecznie chcą się tym dzielić z grupą. Wolą w domowym zaciszu np. obejrzeć materiał video i w samotności go przemyśleć.

* Ile osób już korzysta z tych usług?

Ta platforma dopiero startuje. Na razie mam w ofercie kilkanaście kursów, na każdy przypada kilkudziesięciu uczestników, więc skala tego przedsięwzięcia póki co niewielka. Ale wiem, że ta branża ma ogromny potencjał rozwojowy. Chciałabym mieć w bazie bardzo dużo kursów, skalować zasięg projektu, ponieważ daje on masowy dostęp dla milionów użytkowników z dowolnego miejsca na świecie.  Jednak to początki tej dziedziny w Polsce, ważne, by upowszechnić samą ideę dokształcania się, warsztatów w wersji on-line. Popularność tego narzędzia rośnie i co roku się podwaja. Poza tym ruszam też z projektem szkoleń dla ekspertów, jak robić kursy on-line. Bo czasem ktoś potrafi świetnie prowadzić kursy na żywo, ale niekoniecznie daje sobie radę w mediach elektronicznych, gdy nie widzi reakcji odbiorcy, nie wie, czy jest on już znudzony, zmęczony. Tymczasem prowadzący musi cały czas angażować uczestnika, by ten chciał słuchać, aktywnie brać udział, obejrzeć następny odcinek.  Chcę prowadzić ekspertów przez cały proces tworzenia, by ich materiały były dobrej jakości, merytoryczne i motywujące.

* Czy ta działalność jest już dochodowa?

Na razie jestem w fazie start-upu, traktuję to jako projekt we wczesnej fazie rozwoju. Ale do interesu już nie dokładam, koszty prowadzenia działalności są pokryte. Firma zarabia na opłatach od ekspertów, za wstawienie materiału na platformę i na prowizjach od sprzedanych kursów. Teraz zbieram pieniądze na przejście do kolejnego etapu rozwoju platformy, w którym zostanie ona wyposażona w wiele funkcji, których obecnie jeszcze nie ma. Pomagają mi osoby, które poznałam w zabrzańskim Inkubatorze AIP – graficy, informatycy, specjaliści od social media. Jestem fanką analityki internetowej, obserwuję, jak zachowują się użytkownicy, odwiedzający moją platformę, sprawdzam, co mogę im ułatwić, co trzeba dodać, by było prościej, bardziej intuicyjnie.

* Czym się pani zajmowała wcześniej?

Jestem project menagerem, wdrażałam w życie rozmaite projekty, związane z  informatyką i automatyzacją procesów w różnych dużych firmach. Stamtąd mam wyczucie na potrzeby klienta. Bardzo lubię ten etap, gdy spotykam się z przedsiębiorcami i dowiaduję się, czego potrzebują, by rozwijać swoją firmę. Nie jest istotne, jak wygląda moja strona, biuro itd. Liczy się tylko, czy moja oferta jest dla klienta atrakcyjna, zrozumiała, a na koniec – skuteczna. Tylko takie podejście ma sens. To częsty błąd rozmaitych ekspertów, którzy nie potrafią dokładnie określić swojego odbiorcy. Gdy pytam, dla kogo robią jakiś kurs, odpowiadają, że dla każdego, a potem mówią hermetycznym, zamkniętym językiem, zrozumiałym tylko dla innego eksperta. Tak jakby celem prowadzenia kursów był podziw kolegów z branży. Wtedy tłumaczę, że najciekawsze materiały muszą być proste i zrozumiałe dla każdego. Komunikat musi być w punkt, bez żadnego owijania w bawełnę.

* Co dalej? W którym miejscu będzie pani firma za 3 – 4 lata? W dużym, szklanym biurowcu?

Może nie w biurowcu, bo wolę klimat slow life, więc chciałabym, aby wokół było zielono i przyjemnie. Marzy mi się fajna sala z dobrym sprzętem, w której można nagrywać materiały z ekspertem, do tego sala konferencyjna, w których można robić np. festiwale rozwoju osobistego. Pierwszy taki w wersji on-line planuję już w przyszłym roku.

* Fajna idea, która mogłaby się sprawdzić także w realu.

Pewnie, można by ją zrobić choćby na naszym stadionie. Takie imprezy są organizowane w Warszawie, ale tam przyjeżdżają wielkie gwiazdy, zajmujące się rozwojem osobistym np. ze Stanów. Ale i tu można by zrobić podobną imprezę o bardziej lokalnym charakterze, w których wykorzysta się osoby o wielkiej wiedzy, choć może mniej medialne. Czyli przyszłość widzi pani w jasnych barwach?

To dziedzina, która zawsze będzie potrzebna, dopóki będzie istniał gatunek ludzki. Wciąż przecież aktualne będą pytania: Jak żyć, jak się dogadywać, jak tworzyć relacje, jak żyć w rodzinie, jak wychowywać dzieci, jak planować swoje życie zawodowe i jak to wszystko połączyć. To pytania, które stawia sobie każdy. A mój portal próbuje udzielić na nie konkretnych odpowiedzi,  za pośrednictwem Internetu i z wykorzystaniem nowych technologii.


Wstecz

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz



Current month ye@r day *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud