Zabrzańscy uczniowie na praktykach w Irlandii Północnej - Nowiny Zabrzańskie

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj pliki Cookies
Więcej informacji

Zabrzańscy uczniowie na praktykach w Irlandii Północnej

Przez cały ubiegły rok w Zespole Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Zabrzu realizowano projekt „Dziś stażysta, jutro profesjonalista – staż zagraniczny wsparciem na drodze kariery zawodowej” w ramach akcji 1 sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+ konkurs 2014, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).

 

W ramach projektu, 20 uczniów wyjechało na zagraniczny staż w Irlandii Północnej, w firmach i instytucjach Londonderry. – Jego celem było przede wszystkim podniesienie kompetencji zawodowych i językowych naszych uczniów. Dla wszystkich grup zawodowych był niesamowitym doświadczeniem i szansą na wykorzystanie własnych możliwości i predyspozycji zawodowych w nowym środowisku. Uczniowie przebywali w Londonderry od 4 lipca do 1 sierpnia – mówi Barbara Kobylarz z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych, koordynator projektu. Wraz z panią Barbarą tworzyła go także Barbara Trzcińska.

W projekcie wzięło udział 18 uczniów Technikum Nr 4:  6 uczniów uczących się w zawodzie technik ekonomista, 6 uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk, 4 uczniów uczących się w zawodzie technik usług fryzjerskich oraz 2 uczniów kształcących się w zawodzie technik handlowiec i 2 uczniów z Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 9, uczących się w zawodzie fryzjer.

- Młodzież przed wyjazdem brała udział w kursie doskonalącym z języka angielskiego, zajęciach kulturowych – mających na celu zapoznanie ich zarówno z historią, jak i realiami życia współczesnego w Irlandii Północnej oraz w zajęciach przygotowania pedagogicznego w celu poznania technik radzenia sobie w sytuacjach stresowych i konfliktowych oraz umiejętności radzenia sobie w grupie multikulturowej – opowiada pani Barbara.

Ekonomiści zapoznawali się z obiegiem dokumentów i zasadami dokumentowania i ewidencjonowania zadań gospodarczych, z zadaniami realizowanymi w przedsiębiorstwie. Nabywali umiejętności posługiwania się sprzętem technicznym, wykorzystywanym w firmie. Uczyli się metkowania, sortowania i sprzedawania towaru, pracy w magazynie, liczenia i kontroli asortymentu, przyjmowania dostaw i obsługi klienta.

Logistycy nabywali nowe kompetencje i umiejętności, związane z organizacją i monitorowaniem procesów magazynowych, przygotowywaniem dokumentacji magazynowej,  zasadami planowania potrzeb materiałowych, zasadami planowania obrotem towarowym, zasadami planowania transportu i przygotowania towaru do bezpiecznego transportu i dystrybucji, sporządzaniem dokumentacji transportowej i organizacją produkcji.

Handlowcy szkolili się w zakresie przygotowania towarów do sprzedaży (dokumentacja związana z przyjęciem towaru, kontrola ilościowa i jakościowa itp), organizacji procesu sprzedaży (zasady ustalania cen, oznakowanie towarów, ekspozycja towarów itp). Poznawali zasady obsługi klienta, prowadzenia rozmów sprzedażowych oraz  prezentacji oferty handlowej.

Fryzjerzy praktykowali wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych, strzyżenie włosów oraz prowadzenia rozmowy konsultacyjnej z klientem. Poznawali nowe sposoby stylizacji i określania typu urody klienta i pasującej fryzury.

- Oczywiście oprócz codziennych praktyk zawodowych, uczniowie zwiedzili słynną Groblę Olbrzyma, byli w stolicy Irlandii Północnej – Belfaście oraz spędzali czas wolny w kinie, kręgielni czy próbując nauczyć się tańca irlandzkiego – dodaje nauczycielka.

Na zakończenie pobytu w Irlandii, uczniowie otrzymali certyfikaty odbycia praktyk zagranicznych oraz certyfikaty językowe (ukończenie kursu języka angielskiego w North West Academy of English). Potwierdzeniem nabycia nowych kompetencji zawodowych i językowych jest również dokument Europass Mobility – Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej, umożliwiającą każdemu obywatelowi Europy lepszą prezentację kwalifikacji i umiejętności zawodowych.

- Udział w projekcie pozwolił naszym uczniom poznać realia brytyjskiego rynku pracy, rozwinąć dotychczasowe umiejętności zawodowe i językowe, zdobyć nowe doświadczenia oraz nawiązać międzynarodowe kontakty i przyjaźnie. Młodzież miała okazję sprawdzić się w odrębnych warunkach życia i pracy oraz poznać swoje słabe i mocne strony. Chcielibyśmy bardzo podziękować zarówno opiekunowi projektu ze strony FRSE – Agacie Kłopotowskiej, jak również miastu za wsparcie w trakcie realizacji projektu – podsumowuje Barbara Kobylarz.

 

 


Wstecz

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz



Current month ye@r day *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud